Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu




22 Nisan 2014 Salı

Elifle Kavuşma Hikayemiz :)

Sevgili blog,
Seni ihmal ettim ama bir sor neden :)
Hepsi minicik tatlı bir sebepten; Eliften :)
Nerden başlasam nasıl anlatsam bilemiyorum ama ortadan bir yerden gireyim konuya; Elifle kavuştuk çok şükür ...
09.04.2014'te gittiğimiz rutin kontrolde -ki bana hiç de rutin gibi gelmemişti- nst, ultrason ve muayene sonucunda deriiiin bir sessizlik oldu. 
Sanırım aslında ben kararımı çoktan vermiştim, Elifin bana gönderdiği izleri takip edecektim.
O sabah hareketlerinde azalma olduğunu hissettiğimde "neyi beklediğimi" sorguladım.
Ve Elif'in "siz bana gelin anneeaaa" deyişini duydum.
Saat 11.30 gibiydi; ben oldukça emin bir şekilde kararımı verdim; kızıma bugün kavuşacaktım.
Tamm da hayalimdeki gibi yanımızda bir dolu kalabalık yoktu,sadece karabalık ve ben.
Bence o benden daha çok korkuyor gibiydi; sürekli "emin misin, istersen bekleyebiliriz" halleri.
Durdum, "neyi bekleyeceğiz ki" dedim; "kızım bugün gelmek istiyor"
Genelde hislerime güvenirim, ne de olsa balık burcuyum :)
Odamıza gidip yatışı yapıp insanlara haber verdiğimizde saat 12.05ti.
O an aklıma geldi ve kızıma kitap okumaya başladım; karnımdayken yapmak istediğim son şey buydu.
İnanılmaz güzel bir kitap bu arada
Bir de defterine o anki duygularımızı yazdık.
Ben çok acayip heyecanlanırım nasıl ağlarım falan zannediyordum sanırım hormonlarım bana yardımcı olmaya karar verip adını tam olarak bilmediğim ama endorfin olduğundan şüphelendiğim bir hormon salgılamaya başladı ve ben etrafa gülücükler saçarak ameliyathaneye girdim.
Elimde bana ennnnn çok cesaret veren pandalarım vardı çünkü bizim karabalık tüm ısrarlarımıza rağmen ameliyata alınmamıştı.
Öğle arası yemeğe mi yetişeceklerdi yoksa bu işler hep bu hızda mı olurdu bilmiyorum ama kendimi oradan oraya savrulurken buldum, herkes koşturuyor bana bir şeyler takıyordu. O kadar şaşkın ve dalgındım ki insanlara espri falan yapıyordum "şimdi bayıldım" diye :) Halbuki sadece epidural aldım. Sezaryenin detaylarını yazmak istemiyorum çünkü bu satırları henüz doğum yapmamış insanlar da okuyabilir ve yanlış bir cümle onları etkileyebilir.
Sezaryen sırasında pandalarımı sımmmsıkı tuttuğumu hatırlıyorum.
Tam o sırada güçlü bir ağlama sesi duydum, sanki "anneeaaa" mi diyordu :)
Yanıma getirdiklerinde -biliyorum hiç duygusal olmayacak ama- "e ben bu kızı tanıyoruuuum" dedim...
Bebekler öpülmez koklanırmış ama hemen oracıkta her yerini öptüm.
Az önce karnımda olan bebe şimdi yanımdaydı.
Çok mu kitap okumuştum bilmiyorum çünkü çok bilmiş bakıyordu.
Vee saçları gerçekten de babasına benziyordu.
İşte buna çok ağladım... (insanın neye ağlayacağı hiç belli olmuyor)
"Hoşgeldin" diyebildim; sonra uyumuşum.
Saat 12.30da kavuştuk Elifle.
Bizim doğum günlerimizde doğar mı, ne zaman doğar, ahanda sancım mı geldi yok yok o yalancı sancıymış...derken geçti günlerimiz.
Ve hepinizin de dediği gibi Elif cidden doğacağı günü biliyormuş da bize söylemiyormuş.
Asansörle birlikte yukarı çıktığımızda anne-kardeş-kuzen kalabalığını görünce ağlamaya başladım çünkü onlar da ağlıyordu :)
Bizim şartlarımızda sezaryen cidden doğru bir karardı ve hiç "keşke daha da bekleseydim" demedim; "iyi ki doğdun Elif" dedim.
Elbette kendimi hazırladığım onca normal doğum senaryosu, sancılarla başa çıkma teknikleri, içgüdüsel doğumlar vs. boşa gitmedi; bana çok şey kattı. Onlar olmasa sezaryene de kendimi hazırlayamazdım.
Ve cidden anladım ki doğum şeklinden ziyade bebeğine sağlıkla kavuşmak önemliymiş.
Bir dolu güzel mesaj aldım, hepinize çoooook teşekkürler.
Bir sonraki yazıda "Elifle ilk haftalar"ı yazacağım inşallah. Malum, insan her zaman boş vakit bulamıyor. O vakitlerde de ben şimdilik uyumayı tercih ediyorum; ne de olsa henüz bilimadamları uykuyu depolamayı başaramadı :)
Sezaryenli doğum hikayeleri sanki hep bir eksik gelirdi bana; bir aksiyonu yoktu içinde ve herkes yapabilir diye düşünürdüm. Ameliyata girersin ve çıkarsın.
Hiç de öyle değilmiş ve gözünde bir şeyi fazla yüceltmek kadar (normal doğum) başka bir şeyi aşırı küçümsemenin  (sezaryen) yanlışlığı benim alacağım güzel bir hayat dersiymiş...
Doğumla ilgili olarak içimden geçen dua hep "kolay olsun ve kızımıza sağlıkla kavuşalım"idi.
Evren de sağolsun duymuş sesimi, daha ne isteyeyim değil mi :)
Ameliyata giderken yanımda sadece eşimin olması bana daha çok güç verdi; annem, kardeşim olsa belki sukoyverip ağlardım. Gerçi dersteyken öğrencilerini bırakıp apar topar doğuma yetişmeye çalışan bir teyzesi oldu :)
Elif her an uyanabilir...
Hepinize koooocaman sevgiler & süt kokulu öpücükler :)
* Kitap çekilişini de hemmen yapıp yayınlayacağım, katılanlar kusura bakmasın lütfen...

21 yorum:

  1. Çok mutlu oldum..
    başka bir anne bizim d ekitabımız.. sık sık karıştırırız oğlumla... bana iyi gelen bir kitap.. çünkü ben de biraz öyle bir anneyim :)
    Elif e öpücükler... babaya ve sana tebrikler :) herşey çok çok güzel olucak.. elleriyle yüzünü tutacak..öpecek..anneciğim babacığım diyecek..şarkılar söyliycek komik komik.. inadına masaya çıkacak... döke saça yemek yiycek ..kakasını yaparken komik suratıyla sizi güldürecek :) herşeyi herşeyi harika bebişlerin, çcoukların..onlar melek çünkü......

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çoook teşekkürler..
      Cidden harika bir kitap :)
      Bizde güzel anılar biriktirmeye çalışıyoruz.. sevgiler

      Sil
  2. çok duygulandım :( allah onu bağışlasın sana .darısı benim gibilere inş.bende çok istiyordum ama şuanda çok daha büyük sorunlarla baş ediyorum malesef canımdan kanımdan bir çocuk hayali daha geri planda kaldı kim bilir belki birgün iyileşince sabrımın mükafatı olur verir mevlam.
    sevgilerimle....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler..
      Sorun nedir bilmesem de çook geçmiş olsun..
      İnşallah size de nasip olur güzel süt kokuları ve bu güzel duygu.

      Sil
  3. Ne denirdi ki şimdi. Allah hayırlısıyla büyütmeyi nasip etsin. Hayırlı bir evlat olsun.
    Gözünüz aydın. :)

    YanıtlaSil
  4. Hoşgeldin Elif :) Sağlıklı bir ömür diliyorum küçük hanıma, kucağınızdaki mucize ile hergününüz bir öncekinden daha güzel geçecek emin olun...Darısı başıma ;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler.. Sizin de az kaldı sanırım, ben de sizin hikayenizi heyecanla bekliyoruum :) Sevgiler

      Sil
  5. Ah çok sevindim, sağlıkla büyüsün. Annesi, babası ve tüm sevenleri daima yanında olsun. Hayat hep gülen yüzünü göstersin Elif hanıma, sevgiler yolluyorum hepinize...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, ne güzel dilekler bunlar :)
      Bizden de Antalya'ya çokça sevgiler..

      Sil
  6. Hayırlı olsun, çok sevindim, minik Elif tam bir bahar bebeği olacak anlaşılan. Benim en sevdiğim ayda doğmuş adı da Elif zaten, burçlarımız da aynı olmuş, ben çok sevdim bu bebişi :) Sağlıklı, mutlu, huzurlu, güzelliklerle dolu bir ömür geçirmesi dileğiyle kocaman kokluyorum onu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler sevgili Elif-adaşımız :) Sizin bayağı ortak yönünüz varmış desene.. Elif de ileride belki resim yapar, sizinle paylaşırım :)

      Sil
  7. Allah analı babalı büyütsün. Sağlıklı mutlu uzuuun bir ömrü olsun inşallah! Seni öper Elif'i koklarım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, tüm güzel dileklere de amin.. Biz de Ege'yi öpüyoruuz

      Sil
  8. Ne güzel anlatmışsın, güle güle büyütün bebeğinizi, sağlıkla, mutlulukla, kahkahayla :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağolasın Esen; sağlık/mutluluk/kahkaha dilerim hep olur hayatımızda :)

      Sil
  9. Canım,
    Ne kadar da güzel yazmışsın.
    Annesi, babası ve tüm sevdikleriyle beraber uzun, mutlu ve sağlıklı bir ömrü olsun Elifciğimin.
    Kocaman sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tanlaaa,
      Senin harika desteğini hiç unutamam; çok teşekkürler..
      Can'a ve sana bizden kucak dolusu sevgiler & öpücükler

      Sil
  10. Ben bu yazıyı kaçırmışımmmm ama okuyunca çok mutlu oldum Elif prensesinizin sağlıkla aranıza katıldığına ♥ Bundan sonrası bol bol macera ;) Sağlıklı, huzurlu ve mutlu, upuzun bir ömrü olsun güzel Elif'in... Sevgiler ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler tüm güzel dileklerin için.. Darısı da başına diyeyim :) SEvgiler..

      Sil
  11. Bizim taşınma kaosumuza denk gelmiş bu yazı. daha şimdi okuyabildim ama daha önce dediklerimin bir tekrarını diyeyim. Hoş geldin Elif dünyaya! Hep gül, hep mutlu, hep huzurlu ol.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...