Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu




30 Aralık 2015 Çarşamba

Kumkurduna Dokunmak ve Sarılmak

Hangi yıldı hatırlamıyorum, belki 2000'lerin başıdır- lisede olduğum zamanlar- babam elinde bir hediye pakediyle geldi eve. Şaşılacak bir şey yok çünkü o gün doğum günümdü. Şaşırdığım şey, bunu çok sık yapmamış olmasıydı elbette.
Pakedi açtığımda içinden bir adet kırmızı,sarı çizgili gömlek çıktı. Çok sevindim çünkü cimbomluydum (hala öyleyim ama nerede o Hagi zamanları, futbol maçı izlemeyi bırakmadım gerçi takım fark etmiyor izlemem için), babam yıllarca uğraşmış ama beni Beşiktaşlı yapamamıştı. O gömleği çok sevdim, çok da giydim.
Belki 1-2 yıl sonra da babam vefat etti.
Geride çok fazla anı kalmadı.
Biraz balkonda balık sefası biraz futbol en çok da bu gömlek.
Ona baktığımda kalbimin -daha önce hissetmediğim- bir noktasına dokunduğumu hissettim. Piyanodaki bir tuş gibi. Kayıp tuş, çok kullanılmayan bir nota gibi.
Zamanla beraber ben büyüdüm ancak gömlek büyümediği için onu giyemez oldum.
Nereye gidersem yanımda taşıdım aslında ama bunu pek çaktırmadım :)
Kumkurdunu okuduğumda aynı kayıp notanın ezgisini duymaya başladım.
İlk başlarda anlam veremedim ama her okumamda bu ezgi tekrarlandı.
Kitap karakterlerini çok sevdiğimde onlara şöyle sıkıca sarılmak isterim ama elbette ki bunu yapamam.
Oysa Kumkurduna sarıldım.
Merve'nin gönderdiği kutuyu açtığımda aynı ezgiyi duydum ve babamın hediye ettiği gömleği gördüğümdeki o dokunuşu hissettim.
Kalp, çok odacıklı bir organımızsa eğer (biyolojide de kopya çektiğim için tam bilmiyorum) bu oda, evin arka tarafındaki bahçeye açılan gizli bir geçitte saklı, onu anladım.
Sonunda bahçeye çıkma hissi ise çok güzel.
Teşekkürler Merve, aynı melodiyi duymak, Kumkurduna sarılmak ve onunla sohbet edebilmek çok güzel...

* Bu ezgiyi tanımlayabilseydim Buena Vista Social Club'tan Chan Chan derdim :)


10 yorum:

  1. Hayal peşinde çekilişini ne zaman açıklıycaksıınn :) Kumkurdunu da çokça merak ettim bu arada :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendimce 1 hafta daha uzattım süreyi, belki katılmak isteyen olur diye, inş. bu hafta sonu çekilişi yapacağım :)
      Kumkurdunu da seversin bence :)

      Sil
    2. Tamam biz de paylaşalım o zaman orda burda :) bence de severim gibi duruyor :)

      Sil
  2. Cok guzel bir hediye daha :) cok sanslisin

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Esra, bazen yolda gördüğümüz bir ağaç, bazen anılarla örtüşen bir nesne, bazen de bir kitabın kahramanı bizi geçmişteki anılarla imtihan ediyor. Geçmişe, anılara dokunması çok hoş ve anlamlı biraz da yaralayıcı belki. Seneler çok acımasız kaybettiğimiz sevdiklerimizle olan anıları bile alıp götürüyor bizden. Allah rahmet eylesin, nur içinde yatsın babacığın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın aslında Ülkü, yaralayıcı bir tarafı da var ama hani gri renkte değil bu benim için... O yüzden bu hüznü de seviyorum :) Amin canım benim

      Sil
  4. Bu yazi da benim kalbimin bir notasina dokundu, benzer ezgileri duydugumda hissettiklerimi animsatti.
    Biraz duygulanmis olabilirim ama unutmadan soyleyeyim, sen de Merve de pek tatlisiniz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımsın sen Yasemen :)
      Gördün beni zaten, benim pek bir tatlılığım yok ama Merve bence çok çok tatlı :)
      Notalar ve ezgiler...

      Sil
  5. Kiymet bilmek ne guzel bir duygu, tekrar basin sagolsun. Allah rahmet eylesin canim. Kizinla sende insallah dolu dolu anilar ve umutlar biriktirirsin.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...