Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu




14 Ağustos 2014 Perşembe

Anne(lik) Sohbetleri: Gülin & Ömer Deniz :)

Gülinle tanışmamız onun "Kediler Hep Dört Ayak Üstüne Mi Düşer" kitabını kazanmasıyla olmuştu :) Kitaplar, çocuk kitapları, hamilelik, annelik derken samimi olduk. Ömer Deniz'in bahaneye gerek kalmadan gülüşünü çok seviyorum ve annesi sevgili Gülin'e önce gıdısını sonra gülüşünü sonra ühüüü bir dolu soru sordum :)

Merhaba Esra,Merhaba Elif :)

Sahi, Ömer Deniz’e neden “Bay Gıdık” diyorsun;önce onu sorayım :)
Bay Gıdık değil de Bay Küçük Gıdık diyorum..Onun da sebebi ya da ilham kaynağı diyeyim bebekken tostoparlacık yanaklarının altında kalan gıdığıydı;çok şekerdi, zamanla öyle sevmeye başladım, öyle kaldı :)

Annelik maceran nasıl başladı?
Annelik maceram tatsız olaylar ve zor günler ile başladı.Ama nihayetinde mutlu sona erişti çok şükür..Evliliğimizin 2.yılı bitmek üzereyken aldığımız bebek haberi,önce onun acı kaybına,sonrasında 1 ameliyat,4 çatlatma iğnesi,1 aşılamaya doğru yol aldı..Zor çok zor günlerdi.Ümidimi tüp bebeğe bağlamıştım,hatta hiç çocuğum olmayacağını kabullenmiştim ki oğlumun haberini aldım..

Kısaca doğum hikayeni anlatır mısın?
Doğum hikayesinin kısacası oluyor mu yoksa ben kısaca anlatabilir miyim bilmiyorum,ama çok özel bambaşka bi an desem en kısaca :)
Sürpriz olan hamileliğim akabinde çok da zorlanmadan atlattığım bu süreçte kendimi normal doğuma çok kanalize etmiş,Sevgili doulam Esra ile gayet inanarak ve isteyerek normal doğum yapabilmiş şanslı annelerden biriyim..Oğlumu 39+6 da hastahaneye gitmemden 1,5-2 saat sonra kucağıma aldım..Gece’den başlayan sancılarımı öncesinde gaz sancısı sanıp,sonra not almaya başladığımı, doktorumu arayıp bir gel bakalım,olmazsa dönersin demesine istinaden,ağırdan alarak banyomu yapıp,takside bangır bangır müzik eşliğinde doğuma gittiğimi,ama bunu hiç kabullenmeden ben kontrole gidiyorum ki diye direttiğimi hatırlıyorum..Doktorumun 8 cm açıklıkla nasıl oraya gittiğimi sorgulaması ve 2 saate doğurursun lafı hala kulaklarımda,bir de efsane oldun deyişi..Epey hızlı gelişti de her şey :) Bloguma da yazmıştım uzun uzun,merak eden olursa okuyabilir oradan da :)

İlk günlerde annelerden destek aldın mı yoksa tek başına mıydın?
Annem ve ablamla aynı sitede oturduğumuz için bu konuda şanslıydım aslında..İlk 1 hafta annem bizimle kalmıştı geceleri de,ama sonrasında ben işi kotardım galiba :) Tabii her zaman destekleri var hala..

Bu soru oğlumu kucağıma aldığım ilk günden beri zihnimi meşgul ediyor aslında..Kendimi kendimle,annemle,diğer annelerle sürekli karşılaştırıyorum istemesem de..Annelik sürekli bir yetememe hali duygusal olarak,yani insan ne yapsa heh oldum diyemiyor,o yüzden bu soruyu sormaya devam ettikçe ‘’Anne miyiz neyiz’’ diyeceğiz sanırım bol bol :)

Ömer Denizle bir gününüz nasıl geçiyor; nasıl vakit geçiriyorsunuz?
Ömer Deniz’le bir günümüz önce yatak oyunları ile başlıyor.Sonrasında kalkıp bütün camları,tülleri açıyor,hatta balkona çıkıp temiz hava alıyoruz.Daha sonra müzik eşliğinde kahvaltı,bol oyun..Eğer erken kalkmışsa bir sabah uykusu,daha geç uyandıysa karıştırmasına izin vererekten oyun,öğle yemeği,duş,uyku..Uyanınca biraz oyun,meyve/yoğurt faslı,çok sıcak değilse parka gidiyoruz.Bazen sabah erkende çıktığımız olabiliyor,ruh halimize göre bu durum :) Park sonrası banyo,biraz kestirme,anneanne ziyareti,yine bir duş,yemek saati ve uyku..Gün içinde kitap okuma saatimiz değişken zira her an eline kitap alıp bitebiliyor yanımda,bir de eşimin işten geliş saatleri genelde geç olduğu için ona uymaya çalışıyoruz..

Hangi kitapları okuyorsunuz?
Ömer Deniz en çok Pofi ve Louie serisini okumaktan hoşlanıyor.Ayrıca ilk kitabı Neşeli Orkestra müzikli olduğu için favorisi..Meraklı Minik dergisi,Behiç Ak kitapları ve çeşitli görsel kitapları gün içinde bol bol okuyoruz..

Bebek bakımıyla ilgili hangi kitaplardan faydalandın/faydalanıyorsun?
Bebek Bakımı ile ilgili bir çok kitap okudum..Mesela ilk aklıma gelenler Annelere Mucize Çözümler,Merhaba Bebek,Bilinçli Bebek,Bebeğinizin İlk Yılında Sizi Neler Bekler?,Çocuklarla El Ele Ebeveynlik,O Tabak Bitecek mi?
Ara ara hepsinden faydalanıyorum,göz atıyorum..Ama favorim ilk 1 yıl boyunca Bebeğinizin İlk Yılında Sizi Neler Bekler? idi..Bazı kısımlar bize uymasa da,oldukça detaylı olmasını sevmiştim :)

Sence “annelik” kitaplardan öğrenilebilir mi?
Annelik kitaplardan öğrenilebilecek kadar basit değil,sanmıyorum..Kitaplar çokça fayda sağlıyor,kimi zaman bize yeni bakış açıları sağlıyorlar ama o kadar..Benim yaptığım bol bol okuyup, içgüdülerime güvenmek :)

Uyku eğitimi verdin mi?
Tam olarak uyku eğitimi verdim diyemem.Çünkü Ömer Deniz doğduğundan beri uyku konusunda çok sorun yaşamadık..Belli saatlerde uyuyup,belli saatlerde uyanıyor olduğu için çok da takılmadım.Zira ağlayarak uyutmaya çalışmak da pek uymadı bizde.Şuanda hala önce emiyor,sonra birlikte uzanıyor,poposuna pışpış yapıyorum..Belli bir süredir de beraber uyuyoruz,ama çok mutluyuz..

Annelik konusunda en çok hangi hususlarda zorlandın? Sanırım herkes bir bocalama/alışma süreci yaşıyor…
En çok hangi husus bilemiyorum..Anlık olarak o kadar çok şey düşünüyoruz ki anneler olarak,sürekli bir iç muhasebe yapıyorum..Tv izlettirmemek konusunu insanlara anlatmakta çok zorlanmıştım.Sonra pısı pısı teyzeler var,durmadan o öyle,bu böyle diyen,işte onları duymamak da biraz zor oldu ama başardım :)

“İyi ki şöyle yapmışım” dediğin neler var?
Mesela hamileyken fotoğraf çekimi,bir de bir doulayla çalışmak bu süreçte yaptığım en iyi şeylerdi..Bir de tabii 7 haftalıktan itibaren oğlum için yazdığım günlük,bol bol okumak,araştırmak,bol bol yürüyüş yapıp deniz havası solumak..

Önünde 2 yaş,3 yaş derken ilkokula başlama var…Seni korkutuyor mu bu süreçler yoksa keyifle o an’ları yaşamayı mı bekliyorsun?
Hımm..Esasında hem gözümü korkutuyor hemde merakla o günlerin gelmesini bekliyorum..Ama sanırım diğer insanlara karşı fazla korumacı/müdahaleci bir tavrım var,özellikle oğlum söz konusu olduğunda,kendimi tutabilir miyim bilmiyorum..

Kendine vakit ayırabildiğin “your time”ların oluyor mu?  O zamanlarda ne yapıyorsun?
Çok oluyor diyemeyeceğim ama o zamanlarda yaptığım ilk şey kitap okumak,sonrasında internette takılmak,uyumak ya da tv izlemek..

Anne adaylarına neler tavsiye edersin?
Anne adaylarına tavsiyem bol bol okuyup araştırsınlar ama iç seslerini dinlesinler her zaman..Her yoruma takılmasınlar,olumsuz olmasınlar ve önceliklerini hep kendileri/çocukları olarak görsünler..En önemli olan birlikte mutlu olabilmek çünkü :)

Katıldığın için çok teşekkürler; Bay Küçük Gıdığı gıdısından öperim :)

Ben teşekkür ederim..Bu sohbetlerin sıkı takipçisiyim..

Bu sohbetlerin ben de sıkı takipçisiyim desem, inanın :) Gelecek cevapları merakla bekliyorum. Hemen yayınlayamıyorum ama olsun :) 
Gülin'den de çok şey öğrendim. Oğlu uyur uyumaz kitaplara gömülen bir anne çünkü o :)
Çok teşekkürler Gülin, Ömer Denizle okuduklarını daha sık paylaş ama olur mu, ben merak ederim...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...