Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu




5 Haziran 2014 Perşembe

40'ımız :)

Bir sayının sihirli olabileceğini az çok tahmin ediyordum -ki benim uğurlu sayım kendi doğum tarihim olan 17'dir- ama 40 gibi bir çift sayının sihrini çözemiyordum.
Meğerse 40 ne harika bir buluşmuş :)
İnsanların kandırmacası mıydı bilmiyorum ama 40'ımızın çıkmasını iple çektim, sabırla (yok ya yalan bildiğin sabırsızlıkla) bekledim.
Ve ohh rahatladım :)
Ne değişti inanın bilmiyorum ama Elif tam olarak 10 günlükken yaptığı huy değişimini 42 günlükken de yaptı. Her gün zaten bambaşka huyları oluyor hatta ağlama sesleri bile aynı değil ama bazı günler bence cidden dönüm noktası. Büyüme atakları mı acaba? Olabilir.
Biz de 40'ımızda adet gelenek görenek icabı neler yapılıyorsa yaptık; suyumuza kattık yıkandık. En çok da dal, çiçek konmasını sevdim. Keşke her banyomuza bunu yapabilsek. Eskiler boşa değil öyle yıkanıyorlarmış.
Ve sonra yumurtamızı almaya sevdiğimiz arkadaşlarımıza gittik. Ki bize sağolsunlar yumurtanın alasını hediyelerin babasını hazırlamışlar. Un, tuz, şeker, kalem, defter, kıyafet, yumurta... Daha ne olsun :) Ama en önemlisi de içine pek tatlı bir mektup koymuşlar. Çok duygulandık, neyse ki hediyelerimize yanımızda kimse yokken baktık da gözümüzden süzülen yaşları kimse görmedi :)

Adetler gelenek görenekler eğer sizi çok rahatsız etmiyorsa bence yapılabilir. Çoğunun bir amacı, sebebi hatta keyfi var.
40 adetinde de güzel bir banyo ve sevdiğiniz birinden yumurta almak ayrı bir hoşluk.
Biz hala "yumurta almaya" gidiyoruz :) Abarttık mı bilmiyorum ama zaten Ankarada pek fazla akrabamız olmadığından ev ziyaretlerimiz kısıtlı oluyor.
Elif'in bir diğer "yumurtası" da kıvırcık teyzesinden geldi. Benim o yumurtayı nasıl hala hüpletmediğim de muamma :P
Önümüzde başka ne tür adetler var; sizler neler yaptınız merak ediyorum.
Sanırım diş buğdayı diye bir şey var ama araştırmadığım için içeriğini bilmiyorum. Tek bildiğim Elif'in ilk dişi çıktığında elimde buğday hazır olacak hahaha :))

KEYİFLİ & AZ GAZLI GÜNLERİNİZ OLSUN :)

6 yorum:

  1. Yaa ne kadar güzel. Ablamın oğlu olduğunda onlar da bu tür şeyler yapmışlardı. Baştan çok saçma geldi. Ama insan bebişi olunca bu tür adetlere hevesleniyor olmalı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de öyle.. "Aman ben yapmam" dediğin şeyleri tek tek araştırmaya başlıyorsun :)

      Sil
  2. Şeker anılar bunlar.. bizim bıdığında kafasına un sürmüştü babaannesi..bi de yumurta verme olayı.. dua falan..
    diş buğdayı yapmadım hiç..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yumurta özellikle güzel bir şey bence.. Kubilay'ı saçında unla hayal ettim de pek tatlı olmuştur :)

      Sil
  3. Hayırlı uğurlu olsun, hamileyim ve okurken çok duygulandım. İnşallah çok güzel günlerini görürsünüz, bahtı kaderi kısmeti açık olsun. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba sevgili zeynep,
      umarım siz de sağlıkla kavuşursunuz bebişinize..
      Güzel dilekleriniz için çok teşekkürler

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...