Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu




1 Kasım 2013 Cuma

Takvim, Planlar, Notlar...Hiç Bitmez :)

Zaman gerçekten tuhaf bir kavram. Yaşarken  farkında olmuyoruz ama geçtikten sonra kocaman anılar biriktiriyoruz. Plansız yaşamayı çok sevmesem de "planlılık"tan bıkmış ve  bir süre plan yapmamaya ve yazmamaya karar vermiştim. Fark ettim ki yazmasam da aklımdan bir dolu şey geçiyor ve ben onları henüz sıcacıkken değil de tazecik vakitleri geçmişken hatırlıyorum ve bunun için de hayıflanıyorum. Kendime bir ceza mıydı acaba bilmiyorum yazmamak. Zaten unutkan olan bünyeye bu baskıya gerek var mıydı, ondan da emin değilim. Gerçi o ara istediğim takvimi de bulamamak bana iyi bahane olmuştu. Yanımdaki not defterleri (ki hepsinin farklı işlevleri var, belki bir ara anlatırım) karmakarışık olmuş, notlar, ünlemlerle dolmuştu. Sonuç: Ben yine bir şeyleri ya unutuyor ya da kaçırıyordum. Hakkımı yemeyeyim, hatırladıklarıma da ben üşeniyordum :) Duyan da diyecek ki ne meşgulsün hayırdır, ülkeyi mi kurtarıyorsun :) Ülkeyi olmasa da dağınık zihnimi toparlamaya çalışıyorum diyelim.. Herkesin zihni kendine elbette ama benimki sağolsun daha çok tek taraflı çalıştığından heralde (sözel lob) bazen aşırı yükleme yapıyor ve sanırım orada bir yerler yanmaya başlıyor. Yoksa niye hep migrende aynı taraf ağrısın değil mi? (Çok bilimsel oldu yahu :)
Nereden geldim bu konuya onu bile unuttum :)
Sanırım asıl anlatmak istediğim takvim, planlar ve notlardı... Eskiden çok uçuk, zorlayıcı ve kesin planlar yazardım deftere ve onların üzerini çizebilmek için uğraşır, baktım bitiremeyeceğim boşverir, sonra da vicdan azabı çekerdim. Sanki orada yazanları başkası yazıyormuş gibi de yazılanlara sinir olurdum. Birçok şeyden soğuduğum böyle kısır döngü zamanlar geçti. Sonra ben bir şey keşfettim: Kendime daha insaflı davranabilir(d)im! Evet sanırım bunu yapabilirim, dedim ve zamanla bu yolda emin adımlar attım. Hatta önce takvim/plan defterimi atmış bile olabilirim :) İşte o ara kafam karıştı tabii, ne yapacaktım ben diye bakacağım defterim yoktu. Ben de an'ı yaşayayım bari dedim,fena fikir değil-di. Ta ki ben an'ı yaşarken yapmak istediklerim, beni mutlu eden şeylerden de uzaklaştığımı fark edene kadar. Yani benim için an'ı yaşamak da bir yere kadar-dı.
Silkelenme zamanı mı geldi yoksa sonbahar beynimdeki açılmadık kapılara mı yaslandı bilmiyorum, henüz. Ama kendim için minik bir iyilik yapıp pek tatlı bir takvim aldım geçenlerde. Şimdilik plan yazmıyorum içine, notlar alıyorum, randevularımı hatırlatıyorum (amanıın ne meşgulüm ben :)
Sizin takvimle, planlarla, notlarla aranız nasıl? Bir ben miyim deli :)


HERKESE MUTLU KASIM'LAR OLSUN :)

8 yorum:

  1. Sana yazacağım ne zamandır, yazamıyorum. Unutkanlıktan mı üşengeçlikten mi emin bile değilim. Saçmasapan dersler peşindeyim, bir de hayat tantanası. Umarım hepimiz için mutlu bir kasım olur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabaaa,
      istediğin zaman yaz ama bak bekliyorum :) Sana da koocaman mutlu kasım'lar :)

      Sil
  2. Beynimin içerisinde sürekli not tuttuğum ve sayfaları bitmek bilmeyen kocaman bir defterim var :) şaka bir tarafa önceden ben de ayrı bir deftere not tutardım şimdi tablet kullanıyorum notlarım için. Fakat günlük ve plansız yaşayanlara çok imreniyorum ancak malesef öyle olamıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tablet mi? İnsanların elinde genelde oyun oynamak için görüyorum o cihazı, plan da yapabildiğini not alabildiğini falan bilmiyordum :) Günlük ve plansız yaşayanlara bir ara ben de özeniyordum ama dediğim gibi baktım bana uymadı, napalım biz de böyle planlarla mutluyuz :)

      Sil
  3. Ben de ajandaya mutlaka bir şeyler yazarım. Bir de To do list'im var onu çok seviyorum. Bir şeyler not almanın artıları çok bence tek kötü yanı yapılamayan şeyler için çekilen vicdan azabı. Ama kapasitemizi aşmayan şeyler yazınca o vicdan azabı azalıyor gibi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. To Do List'i ben de seviyorum ama artık kendime daha insaflı davranıyorum yoksa dediğin gibi yapamadıkların için vicdan azabını çektiğinle kalıyorsun :)

      Sil
  4. Lİsteler yapmayı severim her konuda... yazmayı seviyorum daha doğrusu... ama bebeğimiz olduğundan beri yazdıklarım yazacaklaırm hep karmaşa... :)
    zamansızlık, dağınıklık, kafa doluluğu, yetişememek.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçinde karmaşa ve dağınıklık da olsa yazmak, notlar almak ve geriye dönüp onları okumak -bir kısmının çözüldüğünü görmek- insanı mutlu ediyor :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...