Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu




10 Eylül 2013 Salı

"Annemin Çantası" :)

Kadınların çantası hem çok özeldir hem de oldukça ağır. İçerisinden nelerin çıkabileceğini kimse tahmin edemez. Bazen ben de çantamdakileri azaltsam, kas gücümü başka aktivitelerle geliştirsem daha iyi olmaz mı diyorum ama bu dileğim hiç gerçekleşemiyor. Tabii bu hususta çanta seçimi de oldukça önemli. Avuç içi çantalarla gün geçirebilenlere hayran olsam da yapamayacağım bir şey için başkasına özenmek de yersiz kalıyor.
Çantanın olmazsa olmazları diye bir sıralama yapacak olursak:
- Su
- Güneş Gözlüğü
- Peçete, ıslak mendil
- Kalem, kağıt
- Ajanda, not defteri, günlük benzeri defterler
- En az 1 kitap (gidilecek yere göre sayısı 4'e kadar çıkabilir)
- Anahtarlar
- Atıştırmalıklar (çubuk kraker vb.)
- Özel eşyaların olduğu minik çanta
- Cüzdan
- Eşin çantaya verdiği diğer malzemeler :)
Ekstradan:
- Çorap (ne zaman nerede üşüyeceğimi bilemiyorum ama ayaklarım hep üşüyor)
- Fazla poşet
- Sade sodamı açmak için açacak
- metre, mezru vb. bir şey

Bu konuya nereden geldiğimi söylemeden bu yazıyı da bitirmesem iyi olur tabii :) Bizim pek sevgili ablamız Ayşe İnan Alican'ın resimlediği, çok sevdiğimiz Sara Şahinkanat'ın yazdığı (evet tersten söyledim) son kitap YKY'den çıkmış. Adı da "Annemin Çantası" imiş. Henüz okumadığım için yorum yapamam elbette ama konusu hakkında yayınevi şöyle bir ipucu vermiş:
"Kadınların Koca Çantalarının İçinde Neler Var Neler?
Sara Şahinkanat’ın yazdığı, Ayşe İnan Alican’ın muhteşem resimlerle hayat kazandırdığı Annemin Çantası, her zaman alay ya da merak konusu olan bir konuya açıklık getiriyor. Kadınların çantasında neler var neler? Böyle bir kitap, iki duyarlı kadının ortak ürünü olunca, ortaya müthiş bir sonuç çıkıyor. Aslolan çanta değil, çantalarında taşıdıkları “hayat”la kadınlar çünkü… Bir çocuğun gözünden kaleme alınan Annemin Çantası, yazar ile çizerin ortak kitapları Beyoğlu Macerası – Bilgi Avcıları Gizli Görevde ve Üç Kedi, Bir Dilek kitapları gibi, yine çok sevilecek." 
Annemin çantasının içerisinde neler var-dı bilmiyorum, hatırlamıyorum ama onun çantasının da büyük olduğunu ve neye ihtiyacım olsa oradan çıktığını hatırlıyorum :)

Sizin çantanızda size özel neler var?

10 yorum:

  1. Gülmeyeceksen söylerim :)

    Çantamda daima bir tane atkestanesi taşıyorum. Annem de taşır, bereket getirdiğini ve koruduğunu düşünürüz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa niye güleyim; iyi ki paylaştın, belki ben de taşırım :) Hem çok severim atkestanesini :)

      Sil
  2. Benim çantamda da bir hayat var :) "Ada ile Hayat". Bana ait sadece bir cüzdan bazen de cebime sığmayan anahtarlar :).
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuklu hayatın çantasını anlatıyor galiba "Annemin Çantası",yani bu kitap tam size göre olabilir :)
      Ada ile Hayatın çantası da pek keyifli olsa gerek :)

      Sil
  3. Selpaksız hayatta olmaz benim çantam, alerjik rinitim var çünkü :( Bir de alerji hapım olur mutlaka, cüzdan, telefon, kalem, anahtar, su,hafta sonuysa oğlana yedek kıyafet, şeker, sakız, bazen balon, çok şey var yani çantamda. Ama şimdilerde kendi yaptığım keçe el çantasını kullanıyorum kol çantası yerine, omzum ağrımıyor ve çantadaki her şeyi ona aktarmadığım için gayet kolay oluyor içindekileri bulmak :)
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin yaptığınız çantaları gördüm, çok beğendim :) Emeğinize sağlık, pek güzeller. Omuz ağrısını ben çekiyorum :/ o yüzden ben de arada sırt çantası kullanarak çift omuza yükleniyorum :)
      Sevgiler :)

      Sil
  4. Benim çantamda kaybolunabilir :)
    :) Anne olduğum için çantamda bazen bebek bezi olabiliyor, bazen bebe biskuvisi de:)
    hurma çekirdeği vardır bereket getirsin diye mesela cüzdanımda..fotoğraf makinesi olur genelde..
    kitabı merak ettim ismi çok hoşuma gitti :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Büyük çantan vardır o zaman senin de :) hatta belki küçük çantaya sığabilenlere şaşırıyorsundur :)
      Kitabın ismi de resimleri de pek güzel -sanırım-

      Sil
  5. Güzel bir kitap konusu:)) Sizin çantadaki soda şişesi açmak için taşıdığınız açacak çok orjinal geldi bana, aldığınız yerde açıp da veriyorlar aslında ama? :))

    Pek çok insandan farklı olarak boş poşet (mide bulantılarında acil kurtarıcı olarak), ağrı kesici (migrenim var ne yazık ki) sayılabilir çantamdakilere örnek olarak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sodayı dışarıda alsam da bazen farklı zaman diliminde içmek isteyebiliyorum, o yüzden de açacak lazım olabiliyor :)
      boş poşet bende de var..
      migren ilacını ben de taşırdım eskiden, şimdi çok şükür durum baya düzeldi, size de geçmiş olsun :)
      Bir de kitabı okusak neler yazacağız kim bilir :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...